Wednesday, April 1, 2009

kisah jiran baru sebelah umah

alkisahnye...smlm sedang aku dok bersuka-ria masak kankung goreng belacan dengan jayanya tetiba aku terdengar suara jantan dari arah belakang...heran gak...takkan uzaima nya suara dah tukaq jadi sora jantan lak...muskil aku pun kalih la blkg...sekali tgk2 ada satu lembaga asing kat tingkap bilik belakang umah sebelah..dok ushar aku masak..ceh..dah la aku xpakai tudung..waaaa haru...rupanya mamat tu nak tya gas nak beli kat mana? haiyoh.. dialog dia cam gini arr

mamat jiran sebelah: kaklong nak tya gas beli kat mana?

aku: block C ada..block D pun ada

mamat jiran sebelah: oooo dia boleh bwk naik atas tak?

aku: boleh...

mamat jiran sebelah: kedai kat bawah tu ke?

aku: yer..

mamat jiran sebelah: hehe kami ni baru sebulan dok sini..baru beli dapur..

aku: ooo ye ke...patutla xpenah dengar masak hehe (sambil dok cedok kangkung ke dlm mangkuk)

mamat jiran sebelah: hahaha tu la...

end of coversation...

aku pun blah dari dapuq..handover kat cekmah mls nk layan dah sebab firstly aku xpakai tudung, 2ndly kalo layan...gamaknya aku terlepaih magreb & mamat tu gaya mcm nak sembang lagi...tapi time cekmah amik alih dia xsembang la plak gan cekmah...cekmah kata dia tgk ja...(terkejut kot tetiba tukaq chef..wahahha) cekmah pun buat dunno je la sambung goreng telur dadar plak...hehe mcm2 no...sure dia bau kangkung belacan kuat sgt...spai dia leh tya pasai gas...xpun dia xtahan dengaq bunyi keletang keletung dari dapuq umah sebelah..almaklumlah..aku ni stok kalo masak bukan qeti lemah gemalai bagai...aku ni masak...rasanya satu flat bleh dengaq..gaya mcm nak runtuh dapuq...huhuhu

1 comments:

miss321action said...

hahaha...bgi la skit lauk kat dia..ahhaha....dia dok lapaq nuu