Thursday, May 14, 2009

dialog sarkastik aku semalam

aku bengkek gila dengan sorang budak ofis aku ni. Dia buat ofis ni macam ofis ni dia yang punya. Nak datang ke tak nak datang ke suka-suki hati dia. seumur hidup aku, first time aku jumpa makhluk Tuhan perangai macam ini. Semalam aku dah tak tahan sangat dengar budak-budak lain dok merungut pasal dia, aku pun call la tapi macam biasa la awek maxis tu la yang jawab, dia haram! lepas tu aku fed up aku sms dia bunyi macam ni lebih kurang:

Aku: ko nak keje ke taknak keje ni? ko ni makin melampau la!

Dia: kalo aku gi keje, ada keje ke?! takpelah kalo ko rasa aku nyusahkan ko, japgi aku antar surat resign

Aku: bukan masalah ada keje ke takde keje ke! dah kampeni bayar ko gaji, ko kena ada tanggungjawab datang keje jugak la! ko faham tak? kalo ko resign pun pastu masuk kampeni lain then attitude ko masih tak berubah, tak kemana pon la en. ....... oiii! aku bukan nak marah cuma kena fair la. semua orang dok merungut pasal ko dah ni! so pikir la masa depan ko! bukan masa depan aku pon!

Dia: tak kesah arr! aku memang nak resign pon! banyak sangat yang bizi body!

gitu lah. ni la orang kata jenis orang tak sedar dek untung! dah dapat bos yang baik lagi nak pijak kepala! lepas tu tak nak mengaku silap dan salahkan orang lain. apa punya spesis makhluk la ni?

hee tak faham aku!

3 comments:

kaseh mutiara said...
This comment has been removed by the author.
kaseh mutiara said...

ceh! pasepa jd lagu tu..
dr planet mana dia tu?

orkid kaler hitam said...

ntah planet makhluk tak paham bahasa kot..huhu